Az emberek többsége nehezebbnek találja, ha telefonon keresztül kell idegen nyelven kommunikálnia, mintha személyesen tenné ugyanezt. De miért van ez így? Először is az egyes nonverbális kommunikációs eszközök, például a testbeszéd vagy a szemkontaktus hiányával elvesztünk egy visszacsatolási formát. A másik fél mimikája, mint egy mosoly vagy bátorító biccentés lelkesítő hatású tud lenni, egy zavart pillantásból pedig könnyebb érzékelni, hogy nem teljesen érthetően fejeztük ki magunkat. Telefonálás során majdnem csak a verbális kommunikációra hagyatkozhatunk, amelyet a vonal még torzíthat is, így félelmetesnek hat, hogy esetleg nem értünk egy kérdést, vagy fontos információt.
Ilyen esetben legjobb, amit tehetsz, hogy visszakérdezel. Ezt egyáltalán nem kell szégyellni, gondolj bele, hogy néha az anyanyelveden sem értesz elsőre mindent. Ha esetleg már elismételte a másik fél a mondanivalóját, és még mindig nem tudtad értelmezni, érdemes megkérni, hogy fogalmazzon másképp. Ha egy konkrét szót nem ismersz a mondatból, célszerű kifejezetten ennek a jelentésére rögtön rákérdezni.
Nyelviskolánkban kínálunk telefonálás tréningeket is, ahol még több tippel és módszerrel segítünk magabiztosan kommunikálni idegen nyelvű telefonálás során. Várunk szeretettel óráinkon!
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.